Co dělat, když mi aerolinky ztratí zavazadlo?
Při přepravě zavazadel je dopravce oprávněn přepravit zavazadla buď společně s cestujícím, tak aby na ně měl cestující dohled, anebo odděleně. Je-li zavazadlo přepravováno odděleně, je dopravce povinen dbát, aby bylo zavazadlo do místa určení dopraveno nejpozději ve stejnou dobu jako cestující. Leckdy se však stává, že zavazadlo cestujícího dorazí do místa určení se zpožděním, nebo do místa určení nedorazí vůbec.
Jestliže se cestujícímu během letecké přepravy zavazadlo ztratí, vzniká cestujícímu právo na náhradu škody. Své právo je cestující povinen uplatnit u přepravce bez zbytečného odkladu, přičemž neučiní-li tak do 6 měsíců ode dne převzetí zavazadla k přepravě, může dopravce namítnout, že právo cestujícího bylo uplatněno opožděně.
Náhrada škody vzniklé v důsledku ztráty zavazadla je při mezinárodní dopravě upravuje tzv. Montrealská úmluva, v jejímž rámci je náhrada škody vzniklé v souvislosti se ztrátou zavazadla limitována.
Článek byl vypracován ve spolupráci s advokátní kanceláří Holubová advokáti s.r.o.
Zobrazeno: 1364x